How do sales change what you buy?

Uitverkoop, 1+1 gratis, alles 50% korting! Word jij wel eens verleid iets te kopen als je een aanbieding ziet? Welke invloed heeft sale op jou? Dr. Aylin Aydinli (Vrije Universiteit Amsterdam) legt uit hoe aanbiedingen je koopgedrag veranderen, welke invloed dit heeft op voedselverspilling en hoe acties ook negatief kunnen uitpakken voor een winkel.

Dit college is onderdeel van the University of the Netherlands en wordt gegeven in het Engels. Zie je geen ondertiteling? Klik dan rechtsonder in de video op instellingen en zet de ondertiteling aan.

Wil jij iedere week het nieuwste Engelse college ontvangen? Schrijf je dan in voor onze Engelse nieuwsbrief: http://eepurl.com/hbOa0r

Meer wetenschap? Check:

Podcast op Spotify ► https://open.spotify.com/show/0z2ydI7p9BA6wxFiq8U0lF?si=ty6sDj2XQoOoBj8IKKxAXw
Podcast op iTunes ► https://itunes.apple.com/nl/podcast/de-universiteit-van-nederland-podcast/id1385505692?mt=2
Onze website! ► http://www.universiteitvannederland.nl/
Instagram ►https://www.instagram.com/UniversiteitNL
Twitter ► https://twitter.com/UniversiteitNL
Facebook ► https://www.facebook.com/UniversiteitvanNederland

Voor niet-commercieel gebruik is het toegestaan om fragmenten (mits context behouden) te gebruiken. Bij twijfel, mail ons op info@universiteitvannederland.nl

Over de Universiteit van Nederland:
We zijn een stichting met een volledig onafhankelijke redactie. Onze missie is simpel: wetenschap is te gek en iedereen moet dat weten. Samen met de veertien universiteiten in Nederland zorgen wij dat betrouwbare wetenschappelijke kennis bij jou komt.

source

You might be interested in